Nezávislá analýza firmy – Předkupní analýza firmy – Systém controllingu – Obchod a marketing – Analýza redukce nákladů – Zajištění financování – Revitalizace firmy
Finanční a nákladový controlling
Systém controllingu přináší jednoduchý a velmi účinný nástroj řízení, postavený na pravidelném porovnávání prognóz a skutečností, umožňující managementu pružně reagovat na aktuální vývoj firmy a prostředí. Nedílnou součástí úspěšného zavedení controllingu je změna účetního pohledu na pohled controllingový, který lépe vystihuje potřeby řízení firmy.
V rámci finančního a nákladového controllingu řešíme:
- zprůhlednění a rozdělení nákladů na fixní a variabilní
- zavedení systému pravidelného ekonomického prognózování a plánování
- zajištění provázanosti plánování mezi obchodem, ekonomikou, výrobou a nákupem
- zavedení pravidelného ekonomického reportingu a jeho aktivní projednávání
- strukturu a metodiku tvorby reálného ročního plánu firmy
Relativně samostatnou oblastí nákladového controllingu je výrobkový controlling, který zpřesňuje a zjednodušuje hodnocení jednotlivých výrobků, výrobkových skupin nebo trhů z hlediska jejich okamžité rentability – skutečného přínosu do zisku firmy. Nahrazuje tradiční, často zkreslující, kalkulační metodu úplných vlastních nákladů.
V rámci výrobkového controllingu řešíme:
- rozdělení nákladů na variabilní a fixní a přímé a režijní
- systém nákladových (cenových) kalkulací na bázi krycích příspěvků
- jednoduché systémové nástroje pro předběžné a následné hodnocení výrobků (zakázek)
- optimalizací sortimentu při omezených zdrojích (peníze, výrobní kapacity apod.)